Fotografije: Barbara Poša Belingar in Matej Vidmar
21. mednarodno srečanje saksofonistov v Novi Gorici, pri katerem Glasbena šola Nova Gorica sodeluje kot partner, je ob mojstrskih tečajih ponudilo šest koncertov, ki so potekali na različnih prizoriščih Nove Gorice.Glavni organizator Kulturni dom Nova Gorica je za festivalsko dogajanje izbral tri lokacije v Novi Gorici, ploščad za Mestno občino Nova Gorica, znano kot Poletna scena, Bevkov trg in dvorano Frančiškanskega samostana Kostanjevica.
Od jazza do klasike in drugačnih glasbenih zvrsti je bilo mogoče slišati na teh koncertih, vedno pa v prvi vrsti saksofon. Med mnogimi gosti so bili ugledni saksofonisti, pretežno iz Slovenije, ki s svojim umetniškim delom sodijo v sam vrh domačega glasbenega ustvarjanja.Umetniško vodstvo sta si delila dolgoletni snovalec novogoriškega srečanja saksofonistov, Matjaž Drevenšek, in profesor saksofona z Glasbene šole Nova Gorica, Boštjan Simon. Poučeval je tudi Jan Gričar, eden najvidnejših slovenskih saksofonistov mlajše generacije, ki je nastopil na koncertu skupaj s harmonikarjem Nejcom Grmom.
19 je bilo udeležencev mojstrskih tečajev, ki so teden dni urili svoje izvajalske spretnosti v prostorih Glasbene šole Nova Gorica. Program tečajev se je z uglednimi mentorji raztezal od klasične igre, do jazza s Chrisom Speedom iz New Yorka in kreativnega zvočnega ustvarjanja z Milkom Lazarjem.
Rezultate Lazarjeve kreativne delavnice so udeleženci pokazali na koncertu, kjer so tudi predstavili, kaj vse se iz saksofona kot glasbila lahko izvleče, da ni samo pihalo, ampak je lahko tudi trobilo, tolkalo, piskalo, da so možnosti izrabe neomejene in ji mejo lahko postavi samo lastna osebnost. Premikanje teh mej pa je bilo v odgovornosti Američana Chrisa Speeda, ki je vodil delavnice splošne jazzovske improvizacije s poudarkom na razvijanju osebnega zvoka in osebne note saksofona, saj je znan kot glasbenik, ki je na svoji poti zgradil čisto samosvoj slog.
Festival so oblikovali še Renato Chicco in Jaka Kopač kvintet na temo standardnega jazza, sledila je skupina Boštjana Simona – Velkro z velikim odklonom od tradicionalne zvočnosti, kjer je pridih industrijskega in enigmatskega sodobnega utripa življenja dodajala elektronika.
Sklepni del saksofonskega dogajanja pa je minilo v duhu glasbe Big Bandov. Krški Big Band je predstavil dokaj nenavaden in inovativen koncertni program, ki je bil v znamenju glasbe Depeche Mode. Dirigent Aleš Suša je s to drzno potezo stopil v drugačne vode kot je običajno za Big Bande, vendar pa so h kvalitetno zastavljenemu programu krški glasbeniki pristopili ambiciozno. Koncert je zazvenel sveže, zabavno pa vendarle tehtno.
Zaključek je bil v znamenju domačinov in novogoriškega Big Banda NOVA, ki je potekal v duhu jazzovske tradicije. S pevko Kristino Oberžan so vnovič pokazali, da Big Band NOVA pod vodstvom Damijana Valentinuzzija dela dobro, ohranja energijo in žar, zlasti z mnogimi mladimi novimi obrazi, ki s svojo ustvarjalnostjo dajejo zvoku tisto dodatno barvitost, da zveni atraktivno in zagotovo tudi sodobno, saj prinaša nianse današnjega glasbenega okusa.