Med 13. in 15. oktobrom je na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana potekala delavnica za mlade violončeliste iz vse Slovenije, ki jo je vodila priznana slovenska violončelistka in profesorica Ksenija Brlek Trotovšek. Delavnica je potekala v okviru mednarodnega festivala Cellofest Ljubljana. Orkester najmanjših violončelov je sestavljajo 76 članov iz 22 slovenskih Glasbenih šol. Glasbena šola Nova Gorica je bila s svojimi osmimi udeleženimi violončelisti med tisti glasbenimi šoli, ki je prijavila skupaj največ svojih učencev. Zaključek delavnice je bil koncert na nedeljo v dvorani KGB Ljubljana.
Izkušnja bo za naše violončeliste ostala v nepozabnem spominu. Ena od naših violončelistk jo je opisala tako: »Cellofest se mi je zdela lepa priložnost za spoznavanje drugih otrok in načina kako se oni učijo violončelo. Najbolj mi je bilo všeč, ker note niso bile preveč zahtevne in se je slišal lep zvok, ko smo igrali večglasno.« Pri dirigiranju tako velikega ansambla glasbenikov različnih starosti in stopenj znanja, je prava umetnost. Ksenija Brlek Trotovšek je priznana profesorica in vodja mladinskih orkestrov violončelov. Kot prvo se zna približati doživljanju in svetu mladih, kar je lepo opisal naš violončelist: »Mentorica je bila simpatična. Pravila nam je ‘ljubčki’ in ‘ne nažigaj!’ ali ‘poslušajte kako 2. glasi fušajo’, ostalim pa je rekla ‘vi pa poslušajte kako 1. glasi fušajo’.« Sproščeno vzdušje je eden od pogojev za uspeh, najpomembnejšega pa je izpostavil eden naših udeležencev: »Na vajah smo morali pošteno zavihati rokave, saj smo morali pripraviti obsežen seznam skladb. Vodja delavnice je bila z nami potrpežljiva. Zaključni koncert nam je uspel in poplačani smo bili z buuuuuuuuučnim aplavzom. Na koncu je brat pripomnil, da imam smešne čevlje. Ha, ha.«
Odzivi ostalih nadobudnih violončelistk in violončelistov poplačajo prizadevanje naših glasbenih pedagogov aktiva godal: »Bilo mi je všeč, ker sem se naučil dosti pesmic.« ali »Delavnica v Ljubljani je bila zame čudovita izkušnja. Hvaležna sem učiteljici Petri, da me je spodbudila, naj se prijavim nanjo. Dobila sem nekaj novega znanja, predvsem pa voljo, da se še bolj potrudim pri vadenju violončela.« Manjkalo pa ni niti pohval v smislu, ‘carsko je bilo’, ‘fajn smo se imeli’, ‘zanimivo je bilo’.
Zavod Im.puls Art iz Ljubljane je tokrat drugič organiziral odmeven festival violončela, ki že kot sam naslov pove, v ospredje postavlja violončelo. Mojstrski tečaji in delavnice z mednarodno priznanimi profesorji in violončelisti so namenjeni izkušenejšim violončelistom, vendar pa organizatorji z velikim občutkom do mladih, dajejo poudarek tudi najmlajših, kar ima izjemen pomen za razvoj glasbila v prihodnosti. Zagotovo predstavljajo te delavnice za najmlajše neprecenljivo izkušnjo. Poleg tega pa je udeležencem omogočil brezplačen vstop na otvoritveni koncert v Slovensko filharmonijo, za marsikoga izjemna izkušnja, kot za našega učenca: »Na delavnici sem srečal starega znanca in spoznal nove prijatelje, ki igrajo violončelo. Prvič sem obiskal koncert v Slovenski filharmoniji. Poslušal sem nekaj vrhunskih slovenskih violončelistov. Mislim, da bi moral vsak to enkrat doživeti.«