Alexander Gadžijev na Glasbeni šoli Nova Gorica

Fotografije: Mateja Pelikan

Začetek šolskega leta na Glasbeni šola Nova Gorica je prinesel veliko zanimivih obšolskih dogodkov. Ob 70 letnici delovanja si šola prizadeva ponuditi učencem in ljubiteljem glasbe nabor posebnih koncertov in predavanj. Med njimi je bil recital pianista Alexandra Gadžijeva, mladega ustvarjalca, ki redno nastopa po koncertnih odrih po Evropi in Aziji.

Na Glasbeni šoli Nova Gorica se je učencem, njihovim staršem, učiteljem in drugim obiskovalcem predstavil s tehtnim koncertnim programom, kakor ga lahko slišimo na najpomembnejših koncertnih odrih, na nastopih mednarodno uveljavljenih pianistov.

Zaigral je virtuozno mojstrovino izredno lepih tem in melodij, sonato Ludwiga van Beethovna znano pod imenom Waldstein. Na programu je bil tudi Preludij na gregorijansko melodijo Ottorina Respighija, italijanskega skladatelja, enega izmed najsijajnejših skladateljev simfonične glasbe v Italiji na prelomu v 20. stoletje. Zagotovo je bila ta skladba biser klavirskega recitala, saj je ime tega skladatelja redkost na koncertnih sporedih. Manjkala pa nista niti ‘največja’ skladatelja v klavirskem repertoarju 19. stoletja, Franz Liszt in Frederic Chopin. Občudujoča in občudovana skladatelja sta naredila vsak na svoj način pravo revolucijo na področju pianizma; en z bravuroznostjo, zvočno učinkovitostjo, glasbenim spektaklom izrednim interpretativnih zahtev (Liszt), drugi pa na področju lirike, melodije, izraznosti, poetičnosti in zvočne lepote, ki zahteva od pianista tako napredno tehnično obvladovanje klavirja kot tudi bogato čustvenost, ki jo mora položiti v izvedbo, da neskončno lepe fraze zazvenijo v vsej svoji bogati sporočilni vrednosti (Chopin).

Alexander Gadžijev je vse te zahteve izpolnil in se predstavil kot pianist z izredno širokim glasbenim znanjem in to ne samo tehničnim, ampak s splošno razgledanostjo, ki se zrcali tudi v izvedbi. Vsaka nota v njegovi izvedbi je premišljena, nič ne prepušča naključju. Še najmanjša fraza ali prehod so jasno umeščene v dramaturgijo interpretacije. Pri tem pa je inovativen, pogumen in drzen, vedno pa v odgovornosti do skladateljeve namere in želje.

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Print this page

Komentiranje zaprto.